محتوای سوره حمد
» سرشکستن حضرت زین العابدین علیه السلام در عزای حضرت سیدالشهدا علیه السلام
» آیا مواسات وهن است
» لطمه
» همدردی یا وهن
» اشکال از نحوه عزاداری نگیرید
» نسب عمر
» روایت ابوبكر و عمر و پیروان آنها مشرك هستند
» آیا عمر خطاب همسر حضرت ام‌کلثوم(سلام الله علیها) است؟
» پروژه تحريف کتب اهل سنت+تصوير (قسمت اول)
» روايت «وَأَنْتَ خَلِيفَتِي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي» با سند معتبر + تصوير كتاب
» بیعت عمر با امیرالمومنین (علیه السلام) در غدیر خم
» تحریف کتب اهل سنت
» سوتی کتاب اهل سنت
» روايت « لو لا علي (ع) لهلک عمر » در چه منابعي آمده است؟
» اعترافات عمر درباره امير مؤمنان على(عليه السلام)
» عمربن خطاب
» به راستی چه كسي پيامبر را شهيد كرد؟
» محتوای سوره حمد
» اَصحاب عَقَبَه:
» شجره ملعونه در قرآن
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 82102
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

پیوندهای وبگاه
» gps ماشین ردیاب
» دیلایت فابریک
» جلو پنجره لیفان ایکس 60

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و آدرس hadiseslam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
برچسب‌ها
محتوای سوره حمد
+ نویسنده حامد طیبی محمدی در دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:, |
محتوای سوره حمد

در "عیون اخبار الرضا " در حدیثی از پیامبر(ص) می خوانیم : خداوند متعال خطاب به ملائکه چنین فرموده:" من سوره حمد را میان خود و بنده ام تقسیم کردم نیمی از ان برای من ، و نیمی از ان برای بنده ام است ، و بنده من حق دارد هرچه را می خواهد از من بخواهد :

هنگامی که بنده می گوید:"بسم الله الرحمن الرحیم " خداوند بزرگ می فرماید : بنده ام       به نام من اغاز کرد ، و بر من است که کارهای او را به اخر برسانم و در همه حال او را پر برکت کنم .

وهنگامی که بنده می گوید: "الحمد لله رب العالمین" خداوند بزرگ می گوید: بنده ام مرا حمد وستایش کرد ودانست نعمتهائی را که دارد از ناحیه من است ،و بلاها را نیز ون از او دور کردم ، گواه باشید که من نعمتهای سرای اخرت را بر نعمت های دنیای او می افزایم ، وبلاهای ان جهان را نیز از او دفع می کنم ، همان گونه که بلاهای دنیا را دفع کردم .      

هنگامی که می گوید: "الرحمن الرحیم" خداوند می گوید :بنده ام گواهی داد که من رحمان و رحیمم ، گواه باشید بهره اورا از رحمتم فراوان می کنم ، وسهم او را از عطایم افزون می سازم .

هنگامی که می گوید:"مالک یوم الدین" او می فرماید : گواه باشید همان گونه که اوحاکمیت ومالکیت روز جزا را از ان من دانست، من در روز حساب ،حسابش را اسان می کنم ، حسناتش  را می پذیرم ،واز سیئاتش صرف نظر می کنم .

  هنگامی که می گوید :"ایاک نعبد " خداوند بزرگ می گوید : بنده ام راست می گوید، تنها مرا پرستش کند ، من شما گواه می گیرم بر این عبادت خالص ثوابی به می دهم که همه کسانی که مخالف این بودند به حال او غبطه خورند .

   هنگامی که میگوید : "ایاک نستعین "خداوند می گوید : بنده ام از من یاری جسته ، تنها به من پناه اورده ، گواه باشید من او را در کارهایش کمک کنم، درسختیها به فریادش می رسم، ودر روزپریشانی دستش را می گیرم .

   وهنگامی که می گوید :"اهدناالصراط المستقیم..."(تا اخرسوره) خداوند می گوید : این خواسته بنده ام بر اورده است، وهرچه می خواهد از من بخواهد که من اجابت خواهم کرد  انچه امید دارد ،به او می بخشم واز انچه بیم دارد ایمنش می سازم .(عیون اخبار الرضا ج1 ص 300).

 

 

در "عیون اخبار الرضا " در حدیثی از پیامبر(ص) می خوانیم : خداوند متعال خطاب به ملائکه چنین فرموده:" من سوره حمد را میان خود و بنده ام تقسیم کردم نیمی از ان برای من ، و نیمی از ان برای بنده ام است ، و بنده من حق دارد هرچه را می خواهد از من بخواهد :

هنگامی که بنده می گوید:"بسم الله الرحمن الرحیم " خداوند بزرگ می فرماید : بنده ام       به نام من اغاز کرد ، و بر من است که کارهای او را به اخر برسانم و در همه حال او را پر برکت کنم .

وهنگامی که بنده می گوید: "الحمد لله رب العالمین" خداوند بزرگ می گوید: بنده ام مرا حمد وستایش کرد ودانست نعمتهائی را که دارد از ناحیه من است ،و بلاها را نیز ون از او دور کردم ، گواه باشید که من نعمتهای سرای اخرت را بر نعمت های دنیای او می افزایم ، وبلاهای ان جهان را نیز از او دفع می کنم ، همان گونه که بلاهای دنیا را دفع کردم .      

هنگامی که می گوید: "الرحمن الرحیم" خداوند می گوید :بنده ام گواهی داد که من رحمان و رحیمم ، گواه باشید بهره اورا از رحمتم فراوان می کنم ، وسهم او را از عطایم افزون می سازم .

هنگامی که می گوید:"مالک یوم الدین" او می فرماید : گواه باشید همان گونه که اوحاکمیت ومالکیت روز جزا را از ان من دانست، من در روز حساب ،حسابش را اسان می کنم ، حسناتش  را می پذیرم ،واز سیئاتش صرف نظر می کنم .

  هنگامی که می گوید :"ایاک نعبد " خداوند بزرگ می گوید : بنده ام راست می گوید، تنها مرا پرستش کند ، من شما گواه می گیرم بر این عبادت خالص ثوابی به می دهم که همه کسانی که مخالف این بودند به حال او غبطه خورند .

   هنگامی که میگوید : "ایاک نستعین "خداوند می گوید : بنده ام از من یاری جسته ، تنها به من پناه اورده ، گواه باشید من او را در کارهایش کمک کنم، درسختیها به فریادش می رسم، ودر روزپریشانی دستش را می گیرم .

   وهنگامی که می گوید :"اهدناالصراط المستقیم..."(تا اخرسوره) خداوند می گوید : این خواسته بنده ام بر اورده است، وهرچه می خواهد از من بخواهد که من اجابت خواهم کرد  انچه امید دارد ،به او می بخشم واز انچه بیم دارد ایمنش می سازم .(عیون اخبار الرضا ج1 ص 300).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...